dissabte, 23 de juny del 2012

Els meus origens provenen del meu afany innat per investigar i elaborar peces úniques amb tot tipus de materials (pedres, paper, teixits…) i del meu pas per l’Escola Massana de Barcelona, on vaig obtenir una experiència força enriquidora (DISSENY D’ESTAMPATS, 1994 i TEIXITS ARTÍSTICS a l’Escola d’Arts Aplicades i d’Oficis Artístics de Barcelona, la Llotja, 1995).
Tot i que els meus estudis estaven encaminats cap al món tèxtil i més concretament al disseny dels estampats, les meves inquietuts anaven més enllà del paper i els colors. Era interessant, molt, però també ho era tocar diversos materials, descobrir noves sensacions i aplicar tots els coneixements gràfics i pictòrics que havia après, però veient el resultat final, que era una nova peça única en forma i color. És així com de mica en mica vaig començar amb objectes simples per anar-ho complicant cada vegada més.
Però necessitava trobar nous camps per explorar, i el millor era el món del teixit. Va ser aleshores quan poc a poc em vaig endinsar en el fantàstic món de la SEDA. Quasi de manera autodidacta (investigant i estudiant molt) vaig dominant la difícil tècnica de pintar sobre la seda, amb l’enorme avantatge dels coneixements del Disseny d'estampats.


seda natural pintada a mà
El pintar sobre teixit directament és realment un apartat de la creació artística molt agraït, ja que els colors prenen unes brillantors noves i diferents quan s’acoplen a les diverses textures que ofereixen la seda, el cotó, el fil, el lli o, fins i tot, noves barreges amb fibres sintètiques.

Després de fer col·leccions de mocadors, corbates i altres peces de seda natural, he anat experimentant amb altres teixits. Primer, pintant models exclusius de cortines, jocs d’estovalles, banyadors, banos… Aquest cop, però, els materials escollits són diferents: cotó, llí, cotó-polièster, poliéster, lycra. Cadascun dels nous materials aporta noves experiències i coneixements aconseguint una seguretat que avala qualsevol nou projecte que se’m proposi des del mercat i que exigeix coses noves i diferents.

Des d'aquest espai us convido a veure totes les novetats i treballs que vagi elaborant.

original 50x70 (paper)